Välkomna till min Trädgårdsdagbok!

En trädgårdsdagbok som stöd för minnet och en plats att möta gamla och nya trädgårdsvänner. Välkommen hit!

torsdag 10 november 2011

Djuren och lite detaljer på Gunillaberg


Här kommer de sista bilderna från Gunillaberg. 
Denna gång bilder på några av djuren och lite små fina detaljer.


Djuren är också en del av utställningen känns det som, på vägen in från parkeringen såg jag denna lilla kalv, visst är det fint. Svensk sommar i ett nötskal (eller så man vill minnas det i allafall).


Här är ingången till Gunillaberg, jag visste egentligen bara att det var en konstnär som använde naturen och djuren som en del av sitt skapande.


Bredvid den brinnande facklan i första inlägget om Gunillaberg står dessa trotjänare. Det är lätt att tänka, så skulle man ha det när man blir gammal..
Visst smälter hjärtat lite?



En fint blomsterarrangemang som jag skulle vilja göra något eget av med den här tekniken. Visst är det lite frestande att kunna återanvända material från trädgården om så bara för en säsong.


Lite i närbild


I mitten fanns chans att ta en lite fikastund om man har med sig, annars finns fik där. Här fanns två kelsjuka baggar som gärna kollade läget i matsäcken. De hade lite begränsad frihet och kompisen på andra sidan tyckte nog att han var lite mindre lyckligt lottad.


och ser nästan lite bedrövad ut stackaren...

Här kommer några mer detaljer..



Nähä ni, nu ska jag fortsätta att lägga in bilder till förra årets trädgårdsdagbok (fotobok) Kanske det blir det en för både 2010 och 2011 ihop, det beror på hur mycket jag hinner med (:D Det är väldigt roligt att se i efterhand  vad som hänt och eftersom jag "fick" en ny trädgård för fyra år sedan som inte var så planterad är det extra roligt se förändringarna.



Så när jag är klar för kvällen lär jag sussa lika sött som denna lilla kompisen
på Gunillaberg

Det var allt från vår lilla utflykt, ha det bra så hörs vi en annan dag! (:D

Hälsningar Blomkärringen

6 kommentarer:

  1. jag har bara några mil till Gunillberg men inte har jag varit där än, fast jag tänkt många gånger att vi skulle stanna till där när vi åker ner till min dotter i Mölnlycke,nu får jag hoppas att det blir av nästa sommar,ha det så gott//maggan

    SvaraRadera
  2. Hej samson, välkommen hit! Ja, visst är det typiskt ju närmare man har desto svårare verkar det ha att bli av. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Det stället måste jag läsa mer om:) verkar vara en med många idèr iallafall:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Nu vet jag vart jag ska ta mig nästa säsong! Tack för fina och roliga bilder från Gunillaberg.Och inspiration.....

    SvaraRadera
  5. Ja, det är inget dumt ställe att besöka om man vill se lite annorlunda idéer, det var första gången jag var där så jag vet inte hur olika det är år från år. Även nedre våningen på byggnaden var öppen för allmänheten. Ha det gott! (:D

    SvaraRadera
  6. Fina inlägg om Gunillaberg!
    Ett fantastiskt vackert ställe som jag äntligen besökte i sommras.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera