Välkomna till min Trädgårdsdagbok!

En trädgårdsdagbok som stöd för minnet och en plats att möta gamla och nya trädgårdsvänner. Välkommen hit!

måndag 13 februari 2012

Vinterpyssel på senvintern

Isprinsessan dansar på!

 


Denna gång gick det inte att vänta till nästa gång pysselgänget träffades, det riktigt kliar i fingrarna. Jag vill hitta på något..

Det blev så tomt i fönstren när allt julpynt försvann. Måste man vänta tills det blir påsk??? Vad kan tänkas passa sådär på senvintern?



Jag bestämde mej för att göra små isprinsessor, det passar väl fint!?

Tallkotte, lite tyg från blomsterhandeln (typ nylon genomskinligt) ståltråd, trolldeg angoragarn och lite färg och lim.

Jag tycker att de är lite söta där i fönstret hängande i en vitmålad gren..


Om man pillar till dem lite så tråden snurrar sig så dansar de så fint en stund (:D

Får sällskap av lite glas-is-tappar och lite blommor av bokollon, blev riktigt söta och det får nog bli att göra några fler på pysseldagen vi ska ha, kanske lite mer i buketter den gången.



Dessa är betydlig lättare att göra, jag målade kanten med vitt och gjorde lite sträck från mitten, en ståltråd med pärlor och lite superlim, fixat och klart!
 Vad sa ni? Aha, om ni kan få se hela grenen och det som hänger däri... Inte en chans just nu säger jag bara!!! Har ni sett hur fönstrena ser ut när solen skiner in (ja, i allafall gör mina det, ruskiga är ordet...) Inte förän de är putsade och känner jag mej själv rätt så blir det närmare påsk... Jag håller ju på att planera månskensrabatten... mycket viktigt (eller framför allt, mycket roligare...)


Om mina pysselvänner går in och kollar tror jag de undrar om jag tänker göra något när vi syns igen eller har jag redan pysslat färdigt? Nädå, mer hängen enl ovan har jag tänkt, sen måste jag skaffa fjädrar till den här som också sa hänga, sitta od på grenen. Hoppas få tag i fjädrar i vitt och kanske pärlhönans fläckiga, vi får se vad det blir av det.

Jag fick tag på ursnygga servetter med röda rosor som ska pryda lite burkar til köket. Så det blir det säkert också.

Jaha, nu har jag tjatat på, jag hoppas ni får en underbar dag och lika soligt och fint som det är hos mej just nu.

Kram på er!
Blomkärringen


9 kommentarer:

  1. Men såå mycket läckert du har gjort!
    Gillar allt!
    Förstår att det måste vara jättefint hängande i en vitmålad gren i fönstret.
    Skulle aldrig ha sett att fönstret var oputsat :=)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Massa kul pyssel som jag ska lägga på minnet!
    Nackdelen med soligt fint väder, det ser förskräckligt ut inne...
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fina grejer du gjort. Blomman gillade jag verkligen! Duktig du är!

    Ha en bra Alla <3 - dag!

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du gör.roligt att pyssla.Ha det bra.

    SvaraRadera
  5. Oj, så mycket trevligt du pysslar! Prinsessan var ju så söt :)
    Kram /bea

    SvaraRadera
  6. Å vilka söta isprinsessor
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  7. Tjuvstartare där!!! Men så söta de blev. Känner jag dig rätt så finns det mer pyssel än detta att ta fram ur dina fingrar. Undrar just vad jag ska hitta på?!?! Kram på dig.

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket! De dansar på de små prinsessorna! kanske borde de gått till en annan frissa.. men jag är nöjd med tanke på att det mesta angoragarn ville fastna på mina fingrar och inte på deras små huvuden. En smått desperat situation uppstod strax innan det var dax att åka till jobbet! (:D

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Vilka små raringar du gör! Både isprinsessor och bokblommor.
    Jag har lite för klent tålamod för att få till sådant även om viljan finns.
    Kul att titta in på din blogg.
    Mvh / Maria G (AoT-forum)

    SvaraRadera