Välkomna till min Trädgårdsdagbok!

En trädgårdsdagbok som stöd för minnet och en plats att möta gamla och nya trädgårdsvänner. Välkommen hit!

söndag 1 juli 2012

Berberis Admiration fått flyttad till nya kompisar

Berberisen 'Admiration' har stått i brevlåderabatten. Den har inte direkt passat till det kallrosa där. Men den är fin och när bladen blir äldre får de en ljus kant.



Hos mej har den inte blivit speciellt stor (i varje fall inte ännu) och jag har sneglat på om den skulle bli fin i Ameliarabatten.


Den nya tillväxten är orangröd och blir fin till Klippstånds Ligularia dentata 'Desdemona' stora blad.



Bredvid 'Admiration' har jag planterat en Pelargon som jag tror är pelargon Orange Angel eyes som jag gillar och Eldkrona, Lantana camara, som sniglarna har varit och tuggat på och nu nerklippt.


Dagliljan vid stenen är en aprikos söt en från Anette på Boängs Grill och gräv dag för några år sedan. (Ps! Dagliljan ovan blommar inte ännu bilden är från förra året, men många knoppar på g)

Får hoppas de kommer att trivas tillsammans (:D

Ha det fint!

Blomkärringen



4 kommentarer:

  1. Jag köpte en 'Sdmiration' till en kund och undrar varför jag inte köpte en till mig själv när jag ändå var på g... för snygg är den. Det är även din daglilja!

    SvaraRadera
  2. Den var riktigt fin! Och fina planteringar har du ju... inspirerande. Hur uppför den sig på vintern? För en del är väl vintergröna, men inte alla. Sol? Skugga?

    SvaraRadera
  3. Riktigt tjusiga växter ihop! Det blir riktigt vackert Blomkäringen!! /Anja

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! (:D
    Admiration är inte vinter "grön" hos mej, gillar den mycket!
    PS! ska säga att bilden på dagliljan inte är från i år, ännu är den bara i knopp.
    Blomkärringen

    SvaraRadera